Imago van de onderneming
De chauffeur speelt een essentiële rol in het klantcontact en fungeert als het visitekaartje van het bedrijf. Tijdens de opleiding ‘Imago van de onderneming’ worden chauffeurs bewust gemaakt van klantgericht handelen en leren ze verschillende do’s en don’ts.
- Doelstelling
Deelnemers verwerven kennis van:
- De manier waarop attitude en communicatie van de chauffeur klantenrelaties beïnvloeden
- Hoe chauffeurs klantenrelaties kunnen versterken
- Hoe chauffeurs bijdragen tot een positief imago
- Korte inhoud
De theorie wordt afgewisseld met praktijkvoorbeelden, zodat het effect op de eigen werksituatie meteen ingeschat kan worden.
Rol van de chauffeur in het commercieel proces
- Wat is een commercieel proces?
- Wie zijn de klanten, wat verwachten ze?
Hoe draagt de chauffeur bij tot het imago van de onderneming?
- Persoonlijk imago vs. bedrijfsimago
- Persoonlijk voorkomen en onderhoud van het voertuig
- Gedrag van de chauffeur en (de invloed op het) bedrijfsimago
Vaardigheden voor een klantgerichte communicatie
- Basisprincipes van communicatie
- Constructief communiceren
Omgaan met geschillen
- Commerciële en financiële gevolgen van geschillen
- De rol van de bestuurder
- Erkenning
Deze module is erkend door MOW Vlaanderen onder het nummer OCF035/MPM-090, in het kader van nascholing voor beroepschauffeurs van groep C en D (7 kredietpunten).
De module valt onder thema 3.
- Praktisch
1-daagse training van 7 uur (max. 20 kandidaten per sessie).
De opleiding kan ook in het Frans gegeven worden.