Gepubliceerd op 10/02/2015 in categorie Wijziging in wetgeving

De FOD Mobiliteit heeft op 30/01/2015 een mailing met instructies over de verlenging van de vakbekwaamheid verstuurd heeft naar alle gemeenten.
In het verleden moest de persoon die de verlenging van de vakbekwaamheid aanvraagt 5 attesten voorleggen bij zijn gemeentebestuur. Dat is nu niet meer nodig.
De bevoegde gemeentelijke overheid kan zelf in het systeem nagaan of de betrokken persoon de noodzakelijke opleiding gevolgd heeft.
Er moeten vanaf nu dus geen getuigschriften van nascholing meer worden voorgelegd bij de gemeente.

Wenst u alsnog een duplicaat te bekomen van de nascholingsattesten, dan kan u dit doen bij de overheid, die als enige nog bevoegd is om duplicaten uit te reiken. 
U kan het duplicaat aanvragen via het mailadres certdriving@mobilit.fgov.be.

De mail moet de naam, voorna(a)m(en), het rijksregisternummer en het volledige adres bevatten van de persoon naar wie het duplicaat opgestuurd moet worden, alsook de titel van de module en de datum waarop deze gegeven werd.

Aarzel niet ons te contacteren bij verdere vragen.
Wij helpen u graag verder.